Completarea declarației 112
- Descărcați fișierul PDF pe calculatorul dumneavoastră.
- Da-ți dublu-click pe el. Pentru a-l putea folosi aveți nevoie de Adobe Reader, minim versiunea 8.2. Dacă nu aveți Adobe Reader, îl puteți descărca de pe adresa: http://get.adobe.com.
- După ce-ați dat click-dublu pe fișier, el se va deschide și va arăta cam așa:

- Poziționați cursorul pe pătrățelele unde scrie Luna, apoi tastați 01.
- Faceți la fel și cu celelalte pătrățele: An, Cod de identificare fiscală, Denumire, Adresă domiciliu fiscal, Telefon, Fax, E-mail, Cod CAEN. Telefonul, faxul și emailul sunt opționale, le completați numai dacă le dețineți.
Pagina ar trebui să arate cam așa:

- În josul paginii este un buton lung, galben: Completați asigurații înainte de a selecta creanțele - salt la asigurați. Se apasă acest buton, iar pagina ar trebui să arate cam așa:

- Se completează locurile libere de la CNP/NIF, Nume, Prenume, Dată angajare, Casa de asigurări de sănătate a asiguratului. Pagina ar trebui să arate cam așa:

- Se derulează pagina în jos, iar dacă sunt persoane în întreținere, se introduc și ele.

- Sub tabelul de coasigurați sunt trei butoane. Se alege butonul de la Secțiunea A. Va apărea o pagină nouă, care arată cam așa:

- La punctul 8 se introduce venitul brut realizat de angajat.

- După introducerea valorii, poziționați cursorul în orice altă parte a paginii. Astfel se vor completa automat toate contribuțiile.

- Dacă mai aveți și alți angajați, apăsați butonul + și repetați pașii.
- Dacă v-ați introdus toți salariații, apăsați butonul roz de sub ultimul tabel introdus: Terminat de completat asigurații - salt la anexa 1.1

- Apere o altă pagină

- care se completează cu datele cabinetului.

- La derularea paginii în jos veți vedea completate cât trebuie să plătiți la șomaj, pensie, sănătate etc. Nu trebuie să modificați nimic. Lăsați totul așa cum este.







- Pe la pagina 4, la secțiunea F - Impozit pe venitul din salarii, este o casetă goală la Suma de plată. Aici se introduce valoarea impozitului plătit după salarii.

- Se revine la prima pagină, unde este un buton galben Adaugă/Actualizează creanțe. Se apasă acest buton

- și imediat apare suma de plată pe diferite conturi bugetare.





- Le lăsați neschimbate, după care treceți la pagina următoare.

- Aici completați datele reprezentantului legal.

- Reveniți la pagina anterioară, unde aveți un buton mare și roz: Validare, pe care-l apăsați.

- Dacă totul e ok, atunci apare fereastra de confirmare.

- Apăsați butonul Ok.
- Declarația este completată. O listați în două exemplare. Apoi salvați fișierul

- cu numele: D112_cod fiscal_anul_luna.pdf.

- Acest fișier îl copiați pe un CD și împreună cu hârtiile listate le duceți la Direcția Locală a Finanțelor Publice.