Completarea declarației 112

  1. Descărcați fișierul PDF pe calculatorul dumneavoastră.
  2. Da-ți dublu-click pe el. Pentru a-l putea folosi aveți nevoie de Adobe Reader, minim versiunea 8.2. Dacă nu aveți Adobe Reader, îl puteți descărca de pe adresa: http://get.adobe.com.
  3. După ce-ați dat click-dublu pe fișier, el se va deschide și va arăta cam așa:
  4. Poziționați cursorul pe pătrățelele unde scrie Luna, apoi tastați 01.
  5. Faceți la fel și cu celelalte pătrățele: An, Cod de identificare fiscală, Denumire, Adresă domiciliu fiscal, Telefon, Fax, E-mail, Cod CAEN. Telefonul, faxul și emailul sunt opționale, le completați numai dacă le dețineți.
    Pagina ar trebui să arate cam așa:
  6. În josul paginii este un buton lung, galben: Completați asigurații înainte de a selecta creanțele - salt la asigurați. Se apasă acest buton, iar pagina ar trebui să arate cam așa:
  7. Se completează locurile libere de la CNP/NIF, Nume, Prenume, Dată angajare, Casa de asigurări de sănătate a asiguratului. Pagina ar trebui să arate cam așa:
  8. Se derulează pagina în jos, iar dacă sunt persoane în întreținere, se introduc și ele.
  9. Sub tabelul de coasigurați sunt trei butoane. Se alege butonul de la Secțiunea A. Va apărea o pagină nouă, care arată cam așa:
  10. La punctul 8 se introduce venitul brut realizat de angajat.
  11. După introducerea valorii, poziționați cursorul în orice altă parte a paginii. Astfel se vor completa automat toate contribuțiile.
  12. Dacă mai aveți și alți angajați, apăsați butonul + și repetați pașii.
  13. Dacă v-ați introdus toți salariații, apăsați butonul roz de sub ultimul tabel introdus: Terminat de completat asigurații - salt la anexa 1.1
  14. Apere o altă pagină
  15. care se completează cu datele cabinetului.
  16. La derularea paginii în jos veți vedea completate cât trebuie să plătiți la șomaj, pensie, sănătate etc. Nu trebuie să modificați nimic. Lăsați totul așa cum este.






  17. Pe la pagina 4, la secțiunea F - Impozit pe venitul din salarii, este o casetă goală la Suma de plată. Aici se introduce valoarea impozitului plătit după salarii.
  18. Se revine la prima pagină, unde este un buton galben Adaugă/Actualizează creanțe. Se apasă acest buton
  19. și imediat apare suma de plată pe diferite conturi bugetare.




  20. Le lăsați neschimbate, după care treceți la pagina următoare.
  21. Aici completați datele reprezentantului legal.
  22. Reveniți la pagina anterioară, unde aveți un buton mare și roz: Validare, pe care-l apăsați.
  23. Dacă totul e ok, atunci apare fereastra de confirmare.
  24. Apăsați butonul Ok.
  25. Declarația este completată. O listați în două exemplare. Apoi salvați fișierul
  26. cu numele: D112_cod fiscal_anul_luna.pdf.
  27. Acest fișier îl copiați pe un CD și împreună cu hârtiile listate le duceți la Direcția Locală a Finanțelor Publice.